
"Een kompas voor de Gestalt Practitioner in Organisations"
Onze GPO-staf schreef samen met Circles for Connection een visietekst over hoe consultants vanuit een Gestalt ...
I loved the way we were able to customise the training to suit our specific needs.
Protus Tache
Directeur des Ressources Humaines
Brassivoire (Heineken) - Ivoorkust
Voor medewerkers die hun communicatie willen verbeteren, in het belang van de samenwerking en om een beter resultaat te behalen.
Voor medewerkers die ondersteuning kunnen gebruiken in hun (leidinggevende) rol als voorzitter van een vergadering. Het is mogelijk om groepen af te bakenen volgens functie en vergaderervaring.
Voor professionals die vaak in onderhandelingssituaties zitten en een win-winsituatie willen creëren.
De aanleiding voor een teambuilding kan variëren. De cursus richt zich naar teams die een noodzakelijk terugkerend team-onderhoud wensen, waarbij de samenwerking moeilijk of stroef verloopt, die pas beginnen of nieuw samengesteld zijn, die een andere leidinggevende krijgen, met communicatieproblemen, onduidelijke procedures en afspraken, die hun doelen willen afstemmen, die hun werking willen toetsen aan de missie en visie, na een herstructurering.
Deze opleiding is bedoeld voor leidinggevenden die hun stijl van leidinggeven willen onderzoeken en hun flexibiliteit in het leidinggeven willen vergroten. De opleiding is een vervolg op de basisopleiding Leidinggeven en Positionering.
Voor leidinggevenden die functionerings- en/of evaluatiegesprekken voeren. Inzicht bieden in doel en inhoud en structuur van een functionerings- en/of een evaluatiegesprek. Vergroten van de communicatieve vaardigheden om op een effectieve wijze functionerings- en/of evaluatiegesprekken met de medewerker te voeren.
Voor professionals die door de aard van hun werk met agressie te maken (kunnen) krijgen.
Voor mensen die een positie innemen vanuit een inhoudelijke deskundigheid en geen hiërarchisch leidinggevende zijn.
Bemiddeling is een belangrijke vaardigheid voor ieder die met mensen werkt, met mensen samenwerkt en aan mensen leiding geeft. Dat conflicten ontstaan waar mensen met elkaar samenwerken valt niet te vermijden. Wat echter wel kan is invloed uitoefenen op de manier waarop men met conflicten omgaat.
We gaan ervan uit dat we elkaar hoe dan ook beïnvloeden via en met onze lichaamstaal . Daarom willen we ons bewust zijn van het effect van bv onze mimiek of kracht van onze stem, om- indien we daarvoor kiezen- verbaal bij te sturen of te nuanceren.
Hoe komt het dat mensen blijven hangen in hun weerstand, ook al 'weten' ze wat ze eigenlijk moeten veranderen? Hoe kan jij binnen jouw invloedssfeer het verschil maken? Wat heb jij in huis om weer beweging te krijgen in situaties die vast zitten en waarin op het eerste zicht nog weinig mogelijk is?