« Terug naar overzicht

Body & Mind in Balance - Emotioneel lichaamswerk

We gaan tijdes deze 2 dagen op zoek naar ons voelend lichaam. Om je zowel fysiek als mentaal goed te voelen zijn gezond leven en zelfzorg erg belangrijk.
Hoe doen we dat dan precies? We brengen de energie van ons hoofd letterlijk naar onze buik en onze voeten door activatie. Ademhaling, aandacht en gronding zijn elementen die elke keer terugkomen doorheen de dagen.
We observeren onze lichaamssensaties en vergroten onze lichaamsmentalisatie door ook woorden en beelden in te zetten. Het is hoe dan ook meer dan even tijd nemen voor jezelf. Het is een manier van leven. Verwacht je aan een down to earth sessie waarin je echt kan leren focussen op jezelf in beweging. We gaan op zoek naar mogelijkheden om zo economisch mogelijk te bewegen en onze energie te kanaliseren ook in contact met anderen, ons gezin van herkomst of op de werkvloer.
Het proces dat zich tijdens het focussen voltrekt impliceert een subtiel evenwicht tussen ergens naartoe gaan en iets laten komen, doelbewust streven en loslaten, werken en ontvangen, beheersen en geraakt worden, inzet en overgave.
Het moment van verandering overkomt ons als iets wat zich geeft, wat verrast en wat ook dankbaarheid oproept. Zo gaan onze kwaliteiten en talenten meer naar de voorgrond komen.
Wat neem je mee?
Eenvoudige oefeningen, doorleefde ervaringen en ankers via de lichaamskaart, die je kan meenemen in je dagelijkse routines. Beter 3 keer 5 minuten per dag bewust worden dan 1 keer per week naar de fitness.

Gebruikte technieken: Het GBGAB model van Peter A. Levine werkt vanuit gewaarworden, beeld, gedrag, affect en betekenis. Focussen doen we aan de hand van de 6 stappen van E.T. Gendlin. Ruimte maken, Felt Sense, Handvaten, Resoneren, Vragen en Ontvangen. Lichaamswerk gebaseerd op Active Breath, Develmental Movement Patterns, Alexandertechniek en Embodied Yoga